Ulpa.com.pl

KONTAKT

napisz

info@ulpa.com.pl

Transport pneumatyczny materiałów sypkich

TRANSPORT PNEUMATYCZNY dedykowany jest dla proszków i granulatów dla wszystkich sektorów zastosowań. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu RGS lub Nilfisk może zaprojektować i wykonać najbardziej odpowiedni i ekonomiczny system transportu, by zaspokoić wszystkie potrzeby klienta, w zależności od rodzaju produktu i sektora zastosowania.

Transport pneumatyczny RGS

Jak działa transport pneumatyczny ?

Pompa lub jednostka ssąca wytwarza podciśnienie wewnątrz przewodu przenoszącego (rurociągu), które wytwarza strumień powietrza transportujący produkt. Podciśnienie wytwarzane przez urządzenia ssące musi wytworzyć przepływ niezbędny do transportu materiału, odpowiedni dla właściwości produktu: płynności, rozmiarów cząstek, ciężaru właściwego i charakterystyk fizycznych linii transportowej (spadku ciśnienia).

ZASYSANIE:
– Hoppery – Big-bagi – Silosy – Bębny Przenośnik pneumatyczny
– Worki – Suszarki
– Maszyny do cięcia – Podłogi
– Leje buforowe – Wirówki
– Kontenery – Rozdzielacze
– Kanały wibracyjne – Przesiewacze wibracyjne

NAPEŁNIANIE: 
– Blendery – Reaktory
– Maszyny napełniające
– Leje dozujące
– Sita – Tabletkarki
– Maszyny workujące – Bębny
– Silosy – Maszyny pakujące
– Jednostki filtracyjne
– Maszyny procesowe


TRZY RÓŻNE WERSJE TRANSPORTU PNEUMATYCZNEGO
:

Transport fazy fluidalnej (lotnej) lub dużej szybkości przenoszenia: prędkość powietrza wewnątrz linii transportowej wynosi zazwyczaj od 20 do 40 m/s przy maksymalnym podciśnieniu 400/500 mbar. Prędkość cząstek produktu jest znacznie niższa ale nie zezwala na odkładanie materiału wewnątrz linii. Zaletami transportu fazy lotnej są duże ilości transportowanych produktów, a także możliwość osiągnięcia dużych odległości.
Transport fazy pół-gęstej (rozcieńczony proces przenoszenia): w tym rodzaju transportu prędkość powietrza zmniejsza się do wartości poniżej 20 m/s, a odciśnienie osiąga wartości do 800 mbar. Produkt jest częściowo przenoszony jak w fazie płynnej dla lżejszych cząstek, podczas gdy cięższe cząsteczki są transportowane w „blokach” (porcjach) oferując delikatniejsze obchodzenie się z transportowanym produktem. Zalety transportu fazy pół-gęstej to minimalne zużycie energii i mniejsze rozdrabnianie produktu.
Transport fazy gęstej: w tym rodzaju transportu prędkość powietrza jest zmniejszona do wartości poniżej 10 m s, a podciśnienie jest zwiększone do wartości powyżej 800mbar. Prędkość powietrza nie wytworzy wystarczającej siły, aby umożliwić płynność cząstek produktu (flotacji). Produkt pozostaje więc zwarty i jest całkowicie przenoszony w „blokach” (porcjach). Energia potrzebna do tego typu transportu jest porównywalna z fazą pół-gęstą. Może być również stosowany do transportu produktów lepkich lub ciekłych

Transport pneumatyczny

ZASTOSOWANIA

Dzięki szerokiej gamie i możliwości personalizacji instalacji, pneumatyczne systemy transportowe są dobrym rozwiązaniem w przemyśle spożywczym (kawa, kakao, cukier, przyprawy, wino, olej, itp.), ale także w przemyśle chemicznym, farmaceutycznym, ceramicznym, mechanicznym, tworzyw sztucznych, tekstylnym i sektorze opakowań.

Transport pneumatyczny


SZEROKA GAMA PRODUKTÓW:

• Jednofazowy transport pneumatyczny
• Leje załadowcze ze stali nierdzewnej o różnej średnicy i pojemności, które mogą być połączone z urządzeniami ssącymi,
• Jednostki ssące o mocach od 0,3 kW do ponad 18kW
• Systemy rozładunku do big-bag
• Leje buforowe z urządzeniem wibrującym do rozładunku big-bag,
• Obudowy i filtry bezpieczeństwa
• Systemy ważenia w komorach rozładowczych, z PLC do sterowania wg. receptur
• Urządzenia pomocnicze, zawór liniowy opróżniania, zawory odpowietrzające, etc.
• Komponenty i akcesoria dla wszystkich potrzeb klienta.

BROSZURA Przenośniki pneumatyczne RGS

W przypadku zainteresowania ofertą transportu pneumatycznego, prosimy o kontakt.